De wereld van de bibliotheek van nu is sterk in beweging; het belang om de klant te kennen en te bereiken neemt toe, de oude zekerheden van het bibliotheekstelsel verdwijnen, de gemeentelijke overheid heeft nieuwe eisen en stelt minder/andere subsidievormen beschikbaar. Van bestuurders en managers wordt een doortastende, kritische – en creatieve aanpak verwacht om meer te bereiken met minder.
Economische crisis of niet: ICT zal niet ontkomen aan kostenbesparingen. Aan de andere kant zet de digitalisering door en moet de traditionele bibliotheek haar rol en positie opnieuw definiëren.
U kunt er dan ook niet omheen dat u zich een aantal zaken af moet vragen:
- Hoe kan ik het rendement en de kosten en batenverhouding van onze ICT verbeteren?
- Welke risico’s zijn er en hoe dekken we die af?
- Wat doen we zelf en wat besteden we uit?
Speciaal voor bibliotheken biedt itzz een samenhangend pakket aan diensten en instrumenten, voor een vast bedrag per maand:
- Kostenbesparing door goedkoper bellen via Beheerde en Hosted IP telefonie (onderling gratis);
- Veiligheid door beheerde en hosted exchange voor uw email;
- Flexibiliteit door de beheerde werkplek in de cloud.