Misschien heeft u het al in het nieuws gezien of gehoord. Een groot deel van de klanten bij KPN met een Zakelijk BelVrij Totaal abonnement mag boetevrij opzeggen. Een reden dus om alsnog over te stappen naar de telefoniediensten van itzz.
Waarom mogen klanten overstappen?
KPN heeft eerder dit jaar abonnees met een Zakelijk BelBasis abonnement omgezet naar het Zakelijk BelVrij Totaal abonnement. Hierbij betalen zij niet meer afzonderlijk voor hun gesprekskosten, maar worden deze verrekend in een ‘all-in’ tarief. Per abonnee is hiervoor een tarief bepaald dat gebaseerd is op hun belgedrag uit het verleden. Er is een referentieperiode van een jaar gebruikt. Voor klanten die tijdens of na de referentieperiode structureel minder gesprekskosten bij KPN zijn gaan maken, pakt dit nadelig uit.
Omdat deze eenzijdige wijziging van voorwaarden niet aantoonbaar in het voordeel van de abonnee is, had KPN de klant de mogelijkheid moeten bieden om zijn abonnement kosteloos te beëindigen. Aangezien KPN haar klanten deze mogelijkheid niet heeft geboden, moet zij dat van de Autoriteit Consument en Markt alsnog doen.
Mocht u tot deze categorie klanten behoren kunt u nu opnieuw bepalen of u klant wil blijven van KPN of dat u toch liever, boetevrij, overstappen naar de internet- en telefoniediensten van itzz.
Meer weten over IP telefonie? Neem contact met ons op of