Realign werd op 1 april 2006 opgericht door Niels Hamoen. Door het reorganiseren en uitbesteding van de ICT afdeling van EDR Credit Services werd de basis gelegd voor wat nu Realign en itzz is. Het bedrijf, dat gevestigd is aan het Forepark in Den Haag bestaat uit 15 medewerkers..
Gezond verstand en het lef om het te gebruiken
In de afgelopen 10 jaar heeft Niels Hamoen en zijn collega consultants bij meerdere bedrijven de ICT afdeling succesvol gereorganiseerd. Startpunt is daarbij altijd de business doelstelling van de klant. Met de in kaart gebrachte ICT werkzaamheden en in overleg met de klant worden meetbare doelen en KPI’s vastgsteld. Doordat Niels ijzersterk is in het beoordelen van de zin en onzin van voorgestelde ICT oplossingen,
ontstaat als snel de kreet: “Gezond verstand en het lef om het te gebruiken”
itzz
Naast deze consultancy werkzaamheden ontstaat eveneens een substantiële klanten base waar onsite of remote systeembeheer werkzaamheden voor worden gedaan. Vanwege de grote groei zijn deze werkzaamheden ondergebracht onder de vlag van itzz en levert inmiddels 225000 minuten aan VoIP calls per maand en levert en beheerd inmiddels 200 (virtuele)servers van klanten in het publieke en private domein. Met oog voor kwaliteitsborging wil itzz toonaangevend zijn in het bieden van naadloos aansluitende ICT.
Een kort interview met oprichter Niels Hamoen
Waarom is destijds in 2006 voor de naam Realign gekozen?
Niels Hamoen: Realign betekende op nieuw in lijn brengen, hiermee wordt bedoeld de ICT in lijn met de business doelstellingen, ICT is een middel, geen doel.
Hoe zou je het bedrijf Realign zelf omschrijven?
Niels Hamoen: Realign is een ICT bedrijf met gezond verstand en de voeten op de vloer
Hoe zou je graag omschreven willen worden door klanten?
Niels Hamoen: Betrouwbare ICT partner die met je meedenkt en met simpele, soms verrassende en robuuste oplossingen komt
Wat was de eerste opdracht / klant voor Realign?
Niels Hamoen: De eerste twee klanten waren EDR Credit services en Neteconomy, de eerste klant buiten de groep was Dijkxhoorn bouwbedrijf, zijn alle drie nog steeds klant alhoewel Neteconomy tegenwoordig Fiserv is.
Wat is nu echt kenmerkend / karakteristiek voor het bedrijf Realign en itzz?
Niels Hamoen: Service en klantgerichtheid
Wat voor type projecten hoop je over vijf jaar te hebben/doen?
Niels Hamoen: ICT en clouddiensten leveren aan het midden en kleinbedrijf.
Maak de zin af: De mensen bij Realign en itzz zijn pas echt tevreden als………?
Niels Hamoen: De klant dat is.